Cro - Einmal Um Die Welt

Powered by mp3skull.com

четвъртък, 14 февруари 2008 г.

to walk

"... носете си новите дрехи, мом4ета
и всекидневно ходете пеша..."





Аз съм пешеходец.
В истинския смисъл на думата.
Ходя пеша и обичам да ходя пеша.
Ходя бързо и равномерно.
Шест и половина километра в час, е личната ми, полезна скорост, която ме прави щастлива от тази физическа активност.
Четири и половина е за приятна разходка.
Така спортувам.
Като ходя.
Или - ходя редовно пеша - имам хубаво дупе и крака. Не ходя редовно - имам гъз. Предпочитам първия вариант. Някак естетично и самочуствено ми е на мен ми.
И ходя пеша. Всеки ден.
Това ме спасява.
От скуката. От черните мисли. От бързите решения.
От всичко.
Освен, когато е твърде студено или твърде топло.
Това се отнася и за градския транспорт.
Аз ползвам градски транспорт.
За една, две или 4 спирки - там където няма да ми е приятно да ходя пеша или няма тротоар.
Такситата са излишно пилеене на пари, а и болшинството не са по-чисти от трамвая или тролея. Или още по-малко миришат приятно.
Освен това, пеша стигам почти наравно с обществения транспорт.
А аз съм практична - не съм склонна да плащам за нещо, повече отколкото струва и да понасям нечии фасони, за моя сметка.
Да, в трамвая не мога да пуша цигари, да пия кафе и да се смея неограничено на глупости с избрани от мен спътници. Но пък, ако се натегне атмосферата, винаги може да слезеш на първата спирка.
Е, хайде, слез на средата на пътя за морето!
Не. Не е добър вариант. Стисваш зъби, затваряш очите и се превръщаш в секундант на времето.
По-после тоя тежък вкус си остава, каквото и да се случи след това.
А от трамвая, слизаш, набираш се на личния си скоростометър и забравяш.
До няколко часа.
Аз съм пешеходец.
В истинския смисъл на думата. Седемдесет процента от обувките ми са идеални за ежедневно придвижване пеша от точка до точка.
И ми е приятно.
Така общувам с непознати хора. Когато ходя пеша съм слънчева и доволна и други доволни хора се усмихват на мен. Аз се усмихвам на тях. И денят ми става с пъти по-хубав.
Понякога виждам и други като мен. Но по-често не. Това не ме тревожи. Така улиците не са задръстени.
А и аз себеподобни не търся, защото съм си специална на мен.
Пешеходството е дело лично.
Говоренето пречи на бързото ходене.
Не обичам никой и нищо да ми пречи. Никога.
Затова отделям любимите си неща.
За да ме радват концентрирано.
Обичам да ходя бързо сама.
Да се разхождам със сина си.
Да пътувам с Петя до Варна.
Да се возя при Явор в София в почивен ден и да пием кафе в пластмасови чаши в колата му, сякаш пътуваме надалеч.
И да имам вода в огромната си чанта.
Винаги.
И тук няма да си развалям настроението с прахоляка и мърсотията по улиците, които преминавам всеки ден и които цапат любимите ми обувки или гуменки. Нито с липсата на тротоари. Нито, с недостъпните такива, от поради множество спрели коли.
Няма.
Вече успявам да игнорирам нелицеприятните мен неща по улиците.
Заобикалям ги.
Не, защото не ми пука - не мога да променя всичко неприятно и неудобно.
Може да промени това някой друг.
Някой, който се вози в кола. Някой, който
спира и паркира.
Защото, аз съм пешеходец.
В истинския смисъл на думата.
Да мога ходя пеша е ежедневно удоволствие за мен и сетивата ми.
И си пожелавам, скоро и улиците да са чисти.
И коли по тротоарите да няма.
И тротоари да има въобще.
За тези, които ходят пеша.
За мен.


милк - ходи само по асфалт. с гуменки. или сандалки. но винаги по асфалт. и никога, ама никога, боса.

-----------------------------------------------
*
Женският род на някои думи, mе отказва от ползването им.
Аз все така съм си в женски род, при все, че се наричам "пешеходец".
Пешеходец, звучи по-добре от пешеходка, нали?!
мда.

13 коментара:

Анонимен каза...

жива пешеходка си си, да знайш. а ходенето пеша из софията, макар и най-бързият, лесен и приятен начин за предвижване из центрума, пак си е мъка.

milk каза...

битълсе, аз съм през 4 квартала от център, докато стигна.
мъка само на минуси, около нулата и над плюс 32.
ина4е е ок.
виж, от нас до дружба, нема и да тръгна.
все пак, 10 са идеалните ми на ден.
5 - минималните.

* нема на4ин да не си ти - щом се хвана за "пешеходка"-та.
просто нема.

Георги Христов каза...

аз пък обичам бос, ама в софия не става. виж на морето, мога цялото време да си оставя обувките в стаята.
загрубяват петите, ама е кеф голям.

иначе и аз таквиз нещица си пожелавам като теб.
може пък и да се сбъднат.

Анонимен каза...

Аз пък изобщо мразя да ходя пеша...
Предпочитам пластмасовите чашки по бензиностанциите-ОМW.Ма умирам сутрин да си взема дълго кафе,сметана-суха и от онези бутер банички.....мале...Пък и винаги когато си в колата с приятел можеш да обиколиш всички магазини в почивния си ден.За картонени кутии,рамка за билети(?) или шкафче за обувки...примерно де.

milk каза...

яворе, а не беше ли хубаво, гад?!
беше.
и кога пак питам аз.
* моли се само да немам нали4ни пари за едини4ен фотьойл, щот наистина ще идем до варна.
и да вси4ки магазини. в колата с приятел.
цунам те бе.
** и кога пак?! на мен едни летви4ки ми трябват и огледало. ама цял ръст огледало.
*** аз 4ашката си пязя - толкова 4уден ден, следва да имам си нещо извънредно от него.
**** и билетите ми се събраха в рамката. като концертен маниак съм сега като я имам.
:)))
още по-много звезди - ти взели шкафа?!
а щорите?!

Анонимен каза...

Не ги взех...обаче си купих комби за фотьойла ти и за огледалото.Верно си зех комби :)

Анонимен каза...

az sushto sum peshehodec - fanatichen...tuk nqma trotoari...i hora navun nqma. minalata sedmica se razhodih vecherta i do men sprq policeska kola da me pitat dali vsichko mi e nared. Ne im se sluchva da vidqt chesto dobre oblechen bql muz da maa po ulicite. Edva gi razubedih, che nqma nuzda da me zakarat do nas i che nikoj nqma da me zgazi. Mnogo hubawo pishesh miliki.

milk каза...

* жорко, важно е да е приятно. а за после - едно буркан4е крем - и вси4ко се привежда в ред.

* яворе, ако не се омъжа за киро консула след 10 години, щот той не ми отговорил още на предложението - ш те зема за съквартирант. доживотно. ма ще трябва още една тоалетна.

* маз, благодаря ти. а ти - внимавай.

coquelicot каза...

това си е градска философска поезия натюр!
Разбирам усещането, защото споделям и практикувам подобни преживявания.
п.с. що се отнася до `пешеходка`недей има никакви притеснения - книжовният ни език точно в това отношение е безкрайно разбран - можеш абсолютно свободно да използваш формата за м.р.вместо ж.р., когато става въпрос за длъжност на жена. При толкова старание, всеотдайност и постоянство как да не признаем пешеходстването ни за длъжност..., а?
;)))

Анонимен каза...

ооо...много обичам:-)
теб.
и ходенето пеша.
това ми и любим спорт, и антидепресант, и кво ли още не.
*аз и тука ходя, даж и кога е доста над плюс 32, вярно че не колко инак, ма не се отказвам нито поради климатични условия, ни поради навлеци, от рода: `да ви откарам`

Анонимен каза...

милкано че съм аз, аз съм.....
:-)
ама я се опитай да минеш по софийска улица с нашето маймун барабар с количка....

milk каза...

хъм. аз не съм казала, че е възможно.
докато возех борис с "кабриолета", все по уличното платно. но това не е най-ужасното.
най-страшни са подлезите и релсите за колички.
* то и сега като го пешеходвам, пак така - тротоар, улично платно, тротоар улично платно. гнусно е.
щото хем се губи постоянната скорост, хем товари.
във всички случаи.

coquelicot каза...

дошло е врем, милк, за продължение по-темата. е, да, малко по-скоричко, отколкото очакваше, но ... обстановката се развива динамично и трябва да реагираме, ако искаме да останем част от пейзажа ...
та мисълта ми е, че трябва да поработиш върху изобретяването на алтернативна техника за пешеходство по софийските улици през лятото, така че да оцелеем всред разгорялата се пустинна буря.
или с други думи: какво би следвало да е поведението в повсеместната ни мръсотия (прах, употребявани: пликчета, превръзки, презервативи, органични кучешки отпадъци т.н.) на уличния бродяга, за да продължи да си спортува и общува с вселенския ...?
п.с. аз също работя по въпроса с отговора ...
;р)))