Cro - Einmal Um Die Welt

Powered by mp3skull.com

четвъртък, 20 март 2008 г.

red shoes. rote Pantolleten. karmaЗЪ джапанка-та. ЧЕРВЕНО.

Аз днес си купих чехли.
Червени.
Харесвам разни червени дреболии.
И имам няколко червени неща, дето са ми неустоими откакто се помня- червени сандали и обувки.
Червена чанта - първата ми ученическа чанта беше червена.
Червена кърпа за глава с малки бели фигурки или точки.
Червен колан във всякакви вариции. Изключая лачените и косматите.
И червената боя за коса на
Wella - Kirsch rot, но това само защото, стигна ли до употреба върху косата, си боядисвам и веждите, и путката.
И каански устискам вече втора година естествен цвят. Не знам обаче, колко още ще изтрая да не се вапцам. Втора природа ми е червената боя. Като вторични полови белези.
Та, има няколко червени неща дето така ме привличат, че удобството остава на заден план.
Страшното идва обаче, не само когато има неудобство, а когато са налични, но неприложими.
Неупотребими.
Тогава ми е мъчно за мене си със всичката мъка на света.
Да, за кратко ми е мъчно.
Но ми е мъчно с всичката мъка на света.
Днес си купих чехли.
Червени.
В магазина, изглеждат чудесно, може би защото са единствените, които ми се харесват, а и ми стават.
Кракът ми залепна идеално. Добра височина на тока. Непретенциозни и семпли.
Красота.
Даже и непробван чифт ми дадоха. Какво повече може да се желае?! Нищо. Нищо, освен хубаво време.
Прибрах се у дома с кутията по мишница - това защото напълних найлоновия плик на кутията с обувки с кафе. Кафе от пластмасова чаша, за пиене - не на зърна, не мляно, не в пакетче, не сухо. Мокро кафе.
И се прибрах у дома - с лекьосан панталон и кутия с чехли, под мишница. Качих кутията на гардероба. След малко я свалих.
Извадих си новите червени чехли. И ги засъзерцах.
Добре, обаче, сърце не ми изтрая да ги гледам само и ги обух.
Разочарование голямо.
Чехлите същите ли са ?! Или не са?!
Хем тракат, хем ми изхвърчат от краката на 60-70 см напред и около 30-40 см нагоре.
Как ли ще ходя въобще с тях по улиците?
Вероятно никак.
Голяма мъка.
Мислих, страдах, мислих, страдах, мислих - измислих, защото е студено. От студеното студените ми змийски крака се хлъзгат.
Плюх една плюнка на дясната си длан, изчаках да събера още една и пак плюх за всеки случай и всичката плюнка разстлах по дължина на ходилото. На статично положение залепна. За ходене - не се получи.
Smrt
, казвам ти.
Без свобода.
И пак мислих и пак страдах, ма тоя път в банята - краката в червената кофа и с гореща вода.
15 мин.
Е, не си ощавих краката с врялата вода или поне не съвсем, ма поне ги понадух малко, пък и някак доволно ги хидратирах.
"Хидратирам" е модерна и странна дума, ма по-добре нея да използвам, отколкото "овлажнявам", че Ворукса ей, са, пак ш ме прати за лубриканти да си имам, да си купувам.
Та, хидратирах си аз стъпалата и бегом да пробвам пак. Получи ми се. Но не съвсем, а и за малко.
И водата не е решение в случая.
То се е видяло, че отново ще впрягам всичката си практична мисъл, на която съм способна - как да ги "отремонтирам". Как да ги направя ползваеми?!
Гледам ги, обувам ги, събувам ги.
Гледам ги, обувам ги, събувам ги.
Само дето на обуването съм ги подпряла о ръба на масата, щот да не тръгнат да си ходят самички.
И пак гледам, и пак обувам, и пак събувам.
Толкова са притегателни да им се не види!
Кое не им е наред?!
П
одметката е хубава и удобна, ма нагоре нещо икономични ми идват - две лентички на кръст само. Няма каишка, няма катарама, няма никой.
Ами да - няма каишка! Нанизвам едно ластиче през подметката и пак пробвам - почти идеално - държи. Ще трябва и едно за над петата.
За всеки случай.
Дали пък да не си икономисам и аз като производителя усилия и да мина на ластици? Къде ли пък ще намеря същото червено?! Или никъде или ще е достатъчно късно и ще съм се отказала от точно тея чехли.
Оооо, мъко, мъкооо.
А може и да лепна едно парче плат на съпалото на въпросния чехъл. И на двата, де.
И да си направя вързалки и да си облека каишките и въобще да ги отрежа и да направя им направя друга саята.
И накрая ще станат съвсем различни обувки.
Изглежда.
Е, не! Няма да се науча да си купувам женски обувки и това си е.
И
да си кажа вече окончателно, това беше последният ми опит да имам такива.
Пък
били те и чехли.
Щ
е маам по джапанки и кубинки от едното до другото. Сега до последно с лонгурите и като засвети 20 градуса - с джапанките. Ще си нося и чорапи ако ми студено - да се обувам и да се постоплям като поспра някъде. Ама то, на двайсе градуса и джапанките ми се изхлузват.
Та има нещо сбъркано в обувната ни индустрия последно време. Още си спомням с умиление последните ми фетски сандалки на платформа отпреди 8 години. Изкараха 5 лета, докато се разпаднат ултимативно и безусловно. Дааам. Още си спомням.
Добре че поне зимните биват. Моите зимни. При все, че започват да се разпадат след първите 4-5 месеца, на вид и удобство го докарват.
Само дето същите сандалки нямат.
А колко хубаво би било да имам удобни сандали поне едно лято отново.
Аз днес си купих червени чехли.
Много красиви и съвършено негодни.
Налага се да ги префасонирам.
Или да ги изхвърля.
За да не се мъча.
Или пък да ги погреба тържествено в двора на село - като не ги употребявам аз, да не ги употреби и никой друг.
"Погреба" е за благозвучие. А иначе, просто ще ги закопая.
С яд.
Знам ли, вече с колко яд?! С много.
И ми е мъчно, сега.
С всичката мъка на света, за мене си, новите ми червени чехли и червената чанта, която не си купих.
И слава богу.


милк - все пак ще ги преправи.
някак си.
ще се опита, поне.


_________________________

* ааааааааа, забравила съм червеният лак за нокти. ма той мисля е дефинитивен от самосебе си.
** и все пак ще изчакам да мине термометъра навън 20 градуса. на 26-27 вероятно да ми залепнат отново на краката.
*** а бе, не са ми съвсем дефектни кракта, ма някога имаше малка, средна и голяма ширка, а сега - само една - тънки, дебели, нормални крака - в един модел обувка.
е, бива ли? - не, не бива.
оф амаааа.

9 коментара:

bansho каза...

вие - жените - понякога при пазаруване сте изумителни Червени Шапчици :))

milk каза...

бе, кажи си го направо - кухи лейки.
:D

coquelicot каза...

ооооо, милк! не ме моли! не мога да спра! ... ;)))
не мога да спра да плача и да се смея.
не ги копай, защото последната ще си ти. какъв е животът без красота?! - невъзможен! какво като е недостижима?!
подпри ги на ръба на леглото, за да не избягат с друг и карай с джапанките делово!

Анонимен каза...

имам позната дето си търсеше ГСМ. основна характеристика-червен. тва марка, функции, тегло-не съществува. червен, кат за 500катета, ма да струва 20.
не е истина просто.
brains-sea, head-buoy.
брао милк, наблягай на червеното.

milk каза...

боби, ако тая позната намери въпросния телефон да вземе два - един и за мен.
и също и фотоапарат ми трябва.
благодаря.

:D

Анонимен каза...

милки, намерихме и..марка
червен
модел, познай
а иначе беше siemens SL55...
за фото червено не съм гледал. ма има розови лаптопи.

div4o divi каза...

маймунски задник, пионерска връзка и на ЦСКА старите екипи - е това е червено...

:))

Unknown каза...

milko mi. zabravila si ne6to 4erveno... 4erveni kusi kosum4eta na stariat ti shult divan...
furli gi tia obu6ta. kato doide6 pri men 6ti kupa ot tuk. sega samo 4erveno prodavat, dobre, 4e ne sme u Espagna.
:-*

milk каза...

kak да фърлим ма, надко ми, е видя ли каква работа ми свършиха.
чудна.
само дето не се прежалих за едни трицифрени гуменки, та са ше лемим маратонки след месец носене и най ве4е след едно пране.
ма, аз нали все някак трябва да ги тествам?! е, можете да изпера докато бяха в гаранция, ма, ес ист зу шпет!
* също и едни други сега преправям. миналогодишните джапанки - ве4е как съм задобряла, ше се цаним обущар! ;)


битълсе, аз розов лаптоп не ща! не ми е розовото най-любимия цвят, ма бели4ък няма да откажа, как ми е легнал в мозъка не е истина.


банш, аз бтв, се присетих оня ден как ми връзваха синята връзка - много тържествено и на границата - грани4ар да ти върже връзката, а не някакво си пионер4е. после за 4ервената нямам много спомен, явно някой звеневи ме е минал скорострелно и незабележително за мен.