Cro - Einmal Um Die Welt

Powered by mp3skull.com

неделя, 7 ноември 2010 г.

to cook

Аз съм готвач.
Сертифициран.
С опит. Истински опит. Не дългогодишен, наистина, и не във "висшата кулинария", но наличен.
И не домашен, в случая той не се брои.
И не водя кулинарен блог.
Нана ме попита наскоро "защо?".
Амиии, не искам - нямам време за това, и смисъл май няма, всеки втори води кулинарен блог.
Косето предложи: Слушай сега, Милки, правиш си новата рецепта, после се обаждаш, идваме снимаме и папаме.
Много се смях.
Косето е пристрастен към сладкото. Сигурно затова е толкова добър.
После доядохме новия ми "какаов Kirsch-Käse Kuchen". А каквото не можахме - на Косето и Нана за вкъщи, защото Косето е на диета.
И защото аз сладкиши много не обичам да ям. Както казах - има нещо общо с добротата.
Та, по-после се вмислих: Защо имам вътрешна съпротива да имам кулинарен блог?!
Ами, защото съм практикуващ готвач.
Деформирана съм.
И до днес, като давам рецепта, се усещам, че изпускам някоя важна за мен съставка. Съзнателно.
Достигането до най-добрия баланс, обикновено е лично.
На готово се сервира, само срещу касов бон.
Или за заслуги.
И едновременно с това, всеки път, когато някой заяви "занят не се учи, а се краде", полудявам.
Да, сега има интернет и всичко в нещо също има.
Ама не точно.
Една рецепта, изпълнена от пет различни човека, има различен вкус и нюанс.
Или аз не искам другите да готвят като мен.
Искам да обичат храната, която аз приготвям.
И заради нея да идват при мен.
Напитките, защото могат да изпият навсякъде.
Сега изхвърлям килограми сладкиши месечно, а камерата ми ще се пръсне от готови и замразени порции "нещо си", защото затворих ресторанта преди година и половина и готвенето ми липсва. Ресторанта ми липсва. Клиентите ми липсват.
Та, даже и сервирането ми липсва, а аз съм ужасна сервитьорка.
Нелюбезна.
Тогава пък ми липсваше детето ми, което сега ми идва в повече, пък и отказва да опитва нови на вид ястия, които иначе са с обичайни продукти и тук-там нещо ново.
Златната среда не ми се отдава. В действителност.
Само в готвенето.
Вероятно затова го обичам толкова много.
Като боядисването, с усещането за всевластност и пълен контрол.
Или тайната е в трите основни съставки, две преобладаващи. Като стълбичката за медали. Златен, сребърен и бронзов.
Колкото по-малко експерименти - толкова по-добре.
Колкото по-рафиниран* вкус, толкова по-запомнящ се. Човек следва не само да знае какво яде, според написаното в менюто, но и да е сигурен в това.
Пет съставки марината - една преобладаваща.
Месото иска марината.
Не чукане.
Запазете си силите за друго място.
* Шницелите правят изключение.



___________________________________________________________

рафиниран
- пречистен, дестилиран, префинен|изтънчен, деликатен, фин, изискан, издържан, възпитан|изкусен, съвършен|чист, без примес

6 коментара:

Unknown каза...

spomniam si az edna recepta za sladki6 s iabulki i orehi, koiato milkana prileshno zapisa ot baba Zdravka, a v posledstvie mi ia spodeli po telefona, 6toto i az da zaradvam domo4adieto... ne lipsva6e po4ti ni6to, samo bra6noto :-P

milk каза...

цун, ма.
аз тази рецепта в последствие я видоизмених, ма по същество, каквото и да й спестиш или промениш - става.
между другото, аз това лист4е със записка си го пазя.
това ми най-първия сполучлив дЪсер с печене.
наистина, баба здравка се казваше бабата.
как може да забравям толкова.
от хашимото-то ще да е.
е на, затва не мож да запомни и една нова дума.

след, кратък размисъл, мила ми надеждо, не.
не.
не може да съм забравила брашното.
ма, може ти да си пропуснала.
нищо.
са ш ти дам друга:
Тарт със сливи/куши/ябълки/кайсии/праскови....
3 яйца
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио
2 ч.ч. брашно.
1 п. бакпулвер
1 п. ванилия
бъркаш, изсипваш в тавичка и редиш ветрилообразно какъвто плод имаш.
носи много плодове.
пе4еш 20-25 мин на 180 с вентилатор.
седи 5 мин във фурна и после вадиш, щото да не се степа.
и после се папа.

the penetrator каза...

и на мен ми лиспва ресторанта. и готвенето ти. и сервирането ти. най-вече.

milk каза...

ти, занасяш ли ме?!
ма, на мен наистина ми липсва.
оф.

the penetrator каза...

ама и ти незнаеш кво искаш.....праа ти компименти, мъчно ми е за ресторанта, обичам да си имам моя си кръчма дет не тряяя се обяснявам кво искам, ти са ебаваш....

milk каза...

извинявай, боби, не те разбрах.
вероватно щот напоследък, все това ми казват: не знаеш к'во искаш!
ама, аз знам - искам всичко.
мда.
та, благодаря ти, "в том случае".