Cro - Einmal Um Die Welt

Powered by mp3skull.com

неделя, 15 ноември 2009 г.

тапети

И тази есен пребоядисах у дома.
Като всяка есен.
Като всяка пролет.
Като зазимяване.
Направи си чистичък, уютен и приятен дома, за да дългите дни зимно ползване.
Този път, обаче налепих и тапети.
Не, какви да е тапети.
Тапети от речници.
Запълзяха от коридора, като оставиха само една цветна стена за разкош и приплъзнаха в хола.
До последния лист.

Der Grosse Duden, 1963.
Вероятно това е, моя си начин да се преборя с разочарованието, че не преборих немския.
Лист по лист.
Но пък се получи. Стената от листи.
Моят немски - не.
Дали да не се запиша на френски? Или испански? Или просто да вложа още малко време, само че без Duden-a, този път?!
Знам ли?!
А най-важното сега е, че избегнах вероятността да започне да пада и да се лющи латекса, че след толкова сезонни пребоядисвания, вече го чакам да си пада от само себе си. В този случай може да се радвам на естествено циментово сиво, но нека първо се настроя за този цвят. Още ми е рано, не съм го обмислила добре.
Като с немския. Или френския.
Не съм го обмислила колко точно ми е нужен.
Още.

А сега, от време на време, минавам от хола към коридора с чашка лепилце за тапети, да прилепя разлепилите се.
Но пък е много приятно, един хартиен цвят. Малко пожълтял. И сиви карета и колони от далеч.
70% сиво. Приятно е.
В септември даже миришеха на библиотека. Вече не. Попиха мириса на дома.
Тапети.
Моите чудни тапети от речници.


---------------------------
* Der Grosse Duden, стигна само за едната стена в коридора. Даже не цялата.
Но пък го допълних с:
- английски синонимен;
- английско-български - странно издание с липсващи страници;
- оксфордски синонимен, но крайно неприемлив като структуриране за мен;
- българо-турски;
- за капак две чуждоезични книги - Wie man einen verdammt guten Roman schriebt
и някакъв роман на Стайнбек;
- и да не забравя листите от Der nackte Mensch.

Това е.

** хъм, сега като гледам, май не трябваше да си отрежа всичката коса в октомври.
все едно.
вече е ноември.

6 коментара:

Анонимен каза...

Много, много, много ми харесва идеята :)
Напомня ми за историите, че след ВСВ е било по-евтино да си облепиш стените с банкноти, отколкото да си купиш тапети с тях или пак за Маовски Китай, когато бедняците си облепвали колибите и отвътре и отвън с плакати, за да спират вятъра. Не знам защо, но ако ме беше питала за съвет, пак не бих ти казала да ползваш български книги.
Мда. Много ти харесвам вкъщито.

milk каза...

това за втората светована не го знаех. интересно е.
и маовските плакати са добра идея - с лика отвън и гърба отвътре, вероватно, 4е да не им идва много, пък и да си изпълнили о4етната принадлежност към вожда.
от къде знаете толкова интересни и необи4айни неща?

а листите от ре4ници стоят добре. вероятно заради колонизирането, защото про4етната литература стои като пло4ка, твърде запълнена.
и на мен ми харесва.
даже и дребса беше впе4атлен.

и в интерес на истинината, първона4алната идея беше да си ползвам 13те кв.м, ли4на вътрешна литература, но като се има предвид, 4е ве4е съм я изхвърлила от себе си, не ми се стори уда4но да върна във видимото си пространство.
да си отлежава в шкафа.
за втори4ни суровини.

дълго стана.
нищо.
из4итането не е задължително.

Анонимен каза...

Шефът ми твърди, че в главата ми има графа "Никому ненужни факти". За сметка на това пък е голяма графа :)

Unknown каза...

vidia mu smetkata na DUDENA! ti znai6, 4e taka povi6i 6ansovete da go nau4i6 nemskiat... smetam, ako ne obzaveshda6 otnovo sled edin mesec i ne re6i6 da metne6 edna boia vurhu hartiata ( s opredelen vid boia i cviat moshe dori da se polu4i efektno, prozira6to i predi vsi4ko novo), ta ako ne boiadisa6 sled edin mesec, to ti 6te si pro4ela pove4e nemski dumi ot tapetite si, otkolkoto prez vremeto ti na intensiven kurs :-)
Da be6e zavur6ila design, dokato se pomaiva6. dobra si.

milk каза...

видях му сметката, аз. :D
ти пък, пове4е думи надали, толкова са ситни4ки буквите, 4е и в нормално за 4етене положение едва ги виждам, какво ли остава да ги разбирам.
ма, на при по4истване съм наизвадила едни у4ебници - английски, немски - от кой да запо4на по напред?!
ъм?!

холови ъгли каза...

И аз трудно се справям с немския, много мъчен език за усвояване, но поне си има правила в граматиката не е като английския пълен с изключения, които са повече от правилата. Хареса ми идеята за тапети :) Само, че аз ако си залепя немския речник ще ме хване депресията, защото така и не се отпуснах да го говоря :)